PRZEDSZKOLE NR 2 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI „SŁONECZKO” W BRZESZCZACH ZAPEWNIA:
– rodzinną i przyjazną atmosferę;
– integrację dzieci zdrowych i niepełnosprawnych;
– wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną;
– specjalistyczną opiekę pedagogów specjalnych, terapeuty SI, logopedy i nauczyciela gimnastyki korekcyjnej;
– programy dostosowane do potrzeb, zainteresowań i możliwości rozwojowych dzieci;
– otwartość na propozycje rodziców;
– atrakcyjną lokalizację;
– bardzo dobrze wyposażone sale dydaktyczne;
– salę do terapii SI;
– duży, bogaty w zieleń i sprzęt do zabawy ogród przedszkolny;
– smaczne i urozmaicone posiłki.
PRZEDSZKOLE PROPONUJE:
– atrakcyjne zajęcia i zabawy;
– specjalistyczne zajęcia rewalidacyjne, korekcyjno-wyrównawcze i terapeutyczne;
– naukę języka angielskiego;
– bogatą ofertę kulturalno-rozrywkową:
- wycieczki w ciekawe miejsca;
- wyjazdy do kina i teatru;
- zabawy plenerowe;
- uroczystości okolicznościowe;
- spotkania z ludźmi różnych zawodów;
- zajęcia otwarte dla rodziców.
– udział w różnego rodzaju konkursach i programach ogólnopolskich.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA
Przedszkole nr 2 z oddziałami integracyjnymi „Słoneczko” w ZSP nr 5 w Brzeszczach, to jedyna placówka na terenie Gminy Brzeszcze z oddziałami integracyjnymi. To miejsce spotkania dzieci o różnym stopniu rozwoju tj. dzieci niepełnosprawnych i zdrowych.
Dlatego naszemu przedszkolu przyświeca następująca MISJA:
„ EDUKACJA INTEGRACYJNA JEST SZANSĄ DLA WSZYSTKICH DZIECI ZDROWYCH I NIEPEŁNOSPRAWNYCH’’
Rada Pedagogiczna przedstawiła propozycje trzech aspektów dotyczących wizji naszego przedszkola:
DZIECKO:
- Czuje się w przedszkolu bezpiecznie fizycznie i psychicznie.
- Ma swobodę w działaniu i zaspakajaniu własnych potrzeb.
- Zna swoją wartość , samo siebie akceptuje.
- Umie przyjmować pomoc oraz samo jest gotowe jej udzielać.
- Umie słuchać innych i wie, że jest słuchane.
- Czuje, że jest szanowane i akceptowane.
- Jest otwarte i wrażliwe na potrzeby innych ludzi.
RODZIC:
- Czuje się współodpowiedzialny za funkcjonowanie przedszkola, potwierdza swoim zaangażowaniem.
- Wie, że ma prawo do przedstawiania swoich pomysłów, bierze udział w ich realizacji.
- Wie, że zawsze będzie wysłuchany i korzysta z tej możliwości.
- Wie i czuje, że jest wspierany w wychowaniu swojego dziecka.
- Otrzymuje jasne, rzeczowe informacje w odpowiednim czasie.
- Jest współtwórcą tradycji przedszkola.
- Korzysta z porad nauczycieli i specjalistów.
- Wie, że jego prywatność nie będzie naruszana.
NAUCZYCIEL:
- Odkrywa przed dzieckiem prawa rządzące światem fizycznym i społecznym.
- Rozpoznaje oczekiwania dziecka-rodzica, odwołuje się do nich w swoich działaniach.
- Jest aktywny i działa twórczo, niestandardowo.
- Bada i dokumentuje swoje działania, ocenia ich skuteczność.
- Przyznaje dziecku „ rozumną ‘’ swobodę.
- Umożliwia dziecku ponoszenie konsekwencji swoich zachowań.
- Okazuje szacunek dla uczuć i potrzeb dziecka, akceptuje je takim jakim jest, rozumie jego trudności i ograniczenia.